niedziela, 22 lipca 2012

Robimy własny szampon ;)

Podczas zakupów w sklepie ECOSpa zobaczyłam artykuł o robieniu własnego szamponu i od razu postanowiłam stworzyć swoje własne, myjące cudeńko ;)

Jakie są plusy szampony własnej roboty:

- mamy kontrolę nad znajdującymi się w środku składnikami
- możemy dodawać do receptury wszystko co się nam zamarzy 
- duma z tego, że jest się małym chemikiem ;) 

Czy taki szampon jest lepszy niż te dostępne w sklepach?

Moim zdaniem nie, bo równie dobrze możemy wybrać się do drogerii i kupić szampon o delikatnych składnikach myjących i dodać do niego wybrane składniki np. jeżeli kupiony przez nas szampon ma prostu skład i nie jest zbytnio odżywczy to wystarczy dodać do niego jakieś nawilżające substancje np. glicerynę.

Komu polecałabym robienie własnego szamponu?

Oczywiście wszystkim, którzy chcą się pobawić w małych chemików, ale szczególnie polecałabym dziewczyną, które stosują ekologiczne szampony, te robione w domu są o wiele tańsze, a mają bardzo podobne składny np. ja stosowałam eko szampon Argile Provence z czerwoną glinką, który wspaniale działał na moje włosy, tyle że był bardzo drogi, bo 36 zł jak za produkt, który kończy się po 2 tygodniach to dla mnie za dużo, ale mój szampon własnej roboty działa równie dobrze (nawet lepiej) na moje włoski,a jest o wiele tańszy.

Potrzebne składniki:

Główne składniki, bez których nie powstanie nasz szampon to eko konserwant oraz baza ekologiczna MS (przepraszam z okropną jakość).

Woda, ale uwaga, nie może być filtrowana lub butelkowana źródlana, ale nie mineralna 


Ja dodaje również składniki nawilżające i odżywiające włosy, ale to nie jest konieczność, bo podstawowy szampon może powstać już z eko konserwantu i bazy detergentowej. Do swojego szamponu dodałam: wodę różaną, olejek rycynowy, glicerynę, hydrolat rozmarynowy oraz jedwab morski. 

No i oczywiście przyda się coś do odmierzania.

Mój szamponik przeleję do pojemnika po żelu do mycia włosów firmy Nivea, produkt mi się nie podobał, ale jego opakowanie bardzo ;)

Receptura według Waniliowej Kokosanki (włosy normalne lub przetłuszczające się):
- baza detergentowa MS - 30%
- woda -  69%
- eko konserwant - 1% (10 kropelek)

Uwaga! Składniki dodajemy dokładnie w tej kolejności i delikatnie mieszamy. 

Jeżeli chcemy zrobić szampon dla włosów suchych dodajemy 20 % bazy, 79% wody i 1% konserwantu (10 kropelek).

Ta przygotowany produkt jest już gotowy i może już służyć jako szampon, ale ja dodałam jeszcze odżywcze składniki:

- woda różana (5 ml) - pięknie pachnie i zapobiega "uciekaniu" wody z włosów
-gliceryna (1ml) - posiada właściwości nawilżające - w przypadku szamponu z 20 % bazy detergentowej powinniśmy dodać 0,5 ml gliceryny
- hydrolat rozmarynowy (5 ml) - pielęgnuje włosy i skórę głowy, w połączeniu z hydrolatem z róży posiada właściwości regenerujące
- jedwab morski (1ml, w przypadku delikatnego szamponu 0,5ml) - ochrania nasze włosy przed czynnikami zewnętrznymi 
- olejek rycynowy (kilka kropelek) - pielęgnuje skórę głowy


I to już wszystko, mam nadzieję, że mój wpis wam się spodobał. Powodzenia w robieniu własnego szamponu ;)

Waniliowa Kokosanka







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...